6.11.10.

PREPOZNATLJIVI GRBOVI AUTOMOBILA: EVO ŠTA ZNAČE!

Iza jednog brenda ili marke obično se krije ne tako jednostavan grafički znak. Često su u pitanju posebni simboli koji nas intrigiraju, kao što su  simboli i grbovi automobilskih Kuća. Evo jednog detaljnog objašnjenja nastajanja najvažnijih simbola.
 
 
Abarth
Poreklo simbola je astrološko. Škorpion je horoskopski znak osnivača Karla Abartha dok je žutu i crvenu boju upotrebio u znak zahvalnosti rodnom gradu  svoga oca, Meranu.

Alfa Romeo
Godine 1910, "Alfa" nastaje kao akronim od Anonimna Lombardijska Fabrika Automobila, dok dodavanje naziva "Romeo" sledi 1918. godine ulaskom inženjera Nikole Romea u Društvo. Grb je zaista sjajan i predstavlja milanski krst i veliku zmiju, simbol porodice Viskonti.

Audi
Naziv je nastao od prevoda na latinski jezik imena osnivača, Augusta Horha, posle njegovog odlaska iz Društva koje je on sam osnovao 1899. godine. Dakle, obnovljena firma uzima Audi kao svoje ime, a četiri prstena (u upotrebi od 1932.) označavanju različite "duše" Grupe: Auto Union, Audi, DKW e Horh.
Audi R8-GT
BMW 
I ovde se radi o akronimu. Bayerische Motoren Weke (Bavarska Fabrika Motora). Simbol aludira na elisu u fazi rotacije, kao sećanje na trud uložen u izgradnji pogonskog mehanizma za avione (sve do 40-ih godina prošlog veka). Bela i plava boja su boje Bavarske regije. 
BMW X6 Concept 
Sitroen
Grb sitroena nije nimalo simboličan. U pitanju su dvolisni zupčanici prenosnog mehanizma! Zašto? Zbog činjenice da je osnivač francuske marke, Andre Sitroen, pre početka proizvodnje automobila 1919. godine, proizvodio upravo zupčanike ovog tipa.

Ferari
Ime ne treba previše objašnjavati: osnivač je Enco Ferari. Simbol ipak trebamo opisati. Poreklo simbola je znak zahvalnosti čuvenom "Propetom konju", utisnutog na avionu heroja prvog svetskog rata Frančeska Barake. Žuta pozadina, međutim, evocira boju grada Modene.
Ferrari California Hele

 FIAT
 Još jedan od mnogobrojnih akronima, ovaj put za Italijansku Fabriku Automobila Torino - Fabbrica Italiana Automobili Torino. Tokom godina korišćeni su razni simboli i grbovi. Danas je u upotrebi logo u starom stilu, korišćen u proizvodnji auta izašlih iz fabrike u periodu između 1930. i 1960. godine.

Ford
Ime i simbol imaju posebno mesto u istoriji automobilizma. Henri Ford osniva brend 1903. godine. Ovalni simbol koji je imao ulogu "garancije poverenja" ulazi 1912. godine, dok je tamnoplava boja došla 16 godina kasnije.

Lamborgini
Lamborghini Sesto Elemento
Kao u slučaju Ferarija i Forda, i ovde se radi o imenu osnivača. Sledeću sličnost imamo u simbolima Lamborginija i Abarta. Ferućo Lamborgini je rođen 28. aprila, dakle u horoskopskom znaku Bika.

 
Lanča
Lanča nastaje 1906. godine zahvaljujući naporima Vinćenca Lanče i poput Fijata obnavlja logo 2007. godine. Čuvena plava boja iz 1911. godine ostaje na grbu, kao i štit koji uokviruje ime osnivača.
 
 Mercedes
Mercedes je bilo ime ćerke jednog bogatog poslovnog čoveka koji je 1900. godine  od Dajmlera naručio 36 automobila za trku, uz obavezu da se motori dotičnih četvorotočkaša krste imenom njegove ćerke. Uspeh vozila zaslužan je za ekspanziju imena Mercedes i na naredne modele automobila, ime koje 1926. godine postaje marka Mercedes. Simbol, međutim, predstavlja srebrnu zvezdu sa tri kraka: voda, vazduh i zemlja.


Mercedes CLS 2011
Nisan
I ovog puta u imenu se krije akronim.: "Nippon(Ni) Sangyo (ssan)" što prevedeno znači "Japanska Industrija". Logo, međutim,sastavljen je od natpisa Nissan utisnutog u krug i simbolično predstavlja izlazeće sunce.

Pežo
Porodica Pežo je proizvodila mnoge stvari u mehaničkom sektoru, a od 1890. godine počinje da zasniva svoj rad i na automobilima.  Lav kao simbol se odnosi  na  kvalitet prethodnih proizvoda Pežoa, kao što su mlinovi za biber i trakaste testere.

Reno
Ime opet predstavlja osnivača Kuće. Luj Reno je stvorio nešto što će postati automobilski gigant 1899. godine, dok konačni logo apstraktne forme dobija oblik 1925. godine da bi posle bio umereno modifikovan, sve do konačne verzije 2007. godine.   

Folksvagen
Čuveno ime prevedeno sa nemačkog, doslovno znači "narodni auto". Logo jednostavno uzima inicijale dve reči: Volks i Wagen. Realizacija je prepuštena inženjeru Rajšpaiz, zaslužnom pre svega za popularno automobilsko ostvarenje pod nazivom Buba!

 
 

Нема коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...