28.11.10.

KROSFIT: POPULARNI FITNES PROGRAM

Trenutna fitnes tendencija dolazi iz Sjedinjenih Država, zove se KrosFit i već je zarazio kao virus slavne ličnosti Madonu, Gvinet Paltrou i pobednicu prvog Američkog Idola Keli Klarkson. O čemu se radi? Daleko od sporog ritma orijentalnih načina fizičke vežbe, KrosFit je trening visokog intenziteta, čiji je adut dozirani miks raznih disciplina, tako da trening nikada nije dosadan i monoton. 
Rođen pre deset godina u Kaliforniji, KrosFit je odličan za one koji ne vole ujednačen ritam i monotoniju previše pravilnih tehnika, kao i za one koji vole sport na otvorenom. Koje je osnovno pravilo? To je menjanje tipologije vežbi svaki dan, ukrštajući razne discipline: od dizanja tegova. do trčanja, sve do penjanja, doziranjem na osnovu fizičkih mogućnosti svakog pojedinca.

Ipak, KrosFit je sport koji zahteva prethodnu pripremu i atletsku kondiciju. Radi se o kombinaciji dizanja tegova, brzine i gimnastike u veoma brzom tempu. Nije za početnike! 
Osoba koja praktikuje KrosFit treba da pređe 10 osnovnih tačaka kros fit fitnesa:
1. kardio-respiratorna otpornost; 2. mišićna otpornost; 3. izdržljivost; 4. fleksibilnost; 5. snaga; 6. brzina; 7. spretnost; 8. ravnoteža; 9. koordinacija i 10. preciznost.
Fizičko spremnost tela neminovno jača, jer ovaj program adaptira hormonalne i neurološke akcije metaboličkim procesima. Ko želi da praktikuje KrosFit treba da bude spreman da: trči, radi na spravama za oblikovanje tela, skače pomoću užeta, da se penje, premešta teške predmete, pomera predmete u što kraćem roku, podiže tegove i koristi tehnike Pauerliftinga. Osim toga mora da koristi gimnastičke karike, razboj, "kettlebell", kao i vežbe bez rekvizita. 
U Srbiji zvanično ne postoje teretane gde bi se KrosFit mogao praktikovati. Potpuno je razumljivo, jer je to kombinacija tri stvari: 1)velike novčane investicije, 2)(ne)odlučnosti osobe da se bavi tako zahtevnim sportom, ma koliko god on bio zanimljiv i 3)nepostojanja zvanične dozvole na svetskom nivou za podučavanje KrosFita.

Uticaj na zdravlje 
Kritičari KrosFit programa upozoravaju na neke od loših posledica po zdravlje. Na primer,jedan mornar američke mornarice praktikovao je KrosFit i tvrdio da mu je taj program prouzrokovao "rabdomiolizu" tj. naglo oštećenje skeletnih mišića. Uspešno je tužio trenere i dobio obeštećenje od 300 hiljada dolara.
Drugi kritičari zameraju programu KrosFit nedostatak periodizacije i metodologije, nelogično i nasumično biranje vežbi, kao i nedostatak standardne akreditacije za trenere i sledbenike. Preporučuje se na kraju da se program KrosFit praktikuje na "što sigurniji i delikatniji način". 

Нема коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...