26.11.10.

AKO SE BOJIŠ LETENJA, NE ČITAJ OVO!

Naglom popularnošću "lou kost" kompanija, leteti avionom postalo je jednako normalno kao i putovati vozom. To ne znači da znamo sve šta se dešava u vezi i oko leta. Neki nepoznati aspekti leta nam omogućavaju mirnije putovanje, a za neke je bolje da ne znamo. Kako bismo ih saznali, američki magazin Riders Dajdžest ispitao je za nas 17 američkih pilota, postavljajući im provokativna pitanja o sigurnosti u avionu, navikama u kontroli aviona i o nerazjašnjenim kašnjenjima letova. Ono što su piloti odgovorili, moglo bi trajno da utiče na vaše buduće odluke o letenju avionom.


 Neke poverene informacije su toliko kontraverzne da je većina intervjuisanih pilota odlučila da ostane anonimna. Na primer, jedan kapetan nacionalne kompanije je otkrio: "Uvek sam primoran da putujem sa
manjom količinom goriva od one količine koja bi mi bila potrebna za sigurniji let." Čini se da mnoge avio-kompanije preferiraju pustiti u let avion sa količinom kerozina dovoljnom samo za putovanje, ne smatrajući potrebnom količinu goriva u neplaniranim i hitnim slučajevima prinudnog  spuštanja na alternativne aerodromske piste.
Mnoga kašnjenja su neobjašnjiva. Avion je tu, vremenski uslovi su povoljni, nema gužve na aerodromu. U tim slučajevima često je krivac sendvič: "Ne računaju nam vreme potrebno za jelo, zato svaki put kad odemo nešto da pregrizemo, moramo malo da zakasnimo.", priznao je još jedan anonimni pilot. A da ne pričamo o užasnim noćima i spavanju u prljavim hotelima, neudobnim krevetima i bučnim ulicama. Niko ne bi poželeo da ima neispavanog pilota koji upravlja avionom Da li biste vi verovali kapetanu koji je neprestano 16 sati vozio avion bez smene? Upravo se to dešava na mnogim letovima SAD-a. "Imamo jednako ubitačnu satnicu kao kamiondžije, samo što postoji mala razlika između nas i njih: kamiondžija može da se zaustavi gde hoće. Mi, koliko god da smo umorni, moramo nastaviti let." 
"Avion je kao ljuljaška, najstabilnije mesto za sedenje je blizu sredine", to savetuje Patrik Smit, jedan od malobrojnih pilota koji je dozvolio novinarima da koriste njegovo ime, "Najbolje je da sednete blizu krila za što mirniji let." Ipak ima i onih koji žele putovati sa svežijim vazduhom, tada je najbolje sesti što više napred. 
Napominjemo da je avion bio i ostao najsigurnije transportno sredstvo. A ako baš hoćete čestitati komandantu leta, pohvalite njegovo ateriranje aviona; "To je najteži deo našeg posla", kaže pilot Džo Deon.

Нема коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...