Moj Trend
Swiss Halley agencija

30.11.10.

ŠKOLA PARFEMA: KAKO NASTAJE FRAGRANCA?

Kada biramo fragrancu parfema, sa poteškoćom možemo prepoznati mali svemir sadržan u boci. Evo malog priručnika o svetu parfema, pravog putovanja kroz čula.Svaki parfem je rezultat najmanje 30-80 sastojaka, izabranih iz više od 400 primarnih materija biljnog porekla (na žalost i životinjskog, kao na primer mošus, ali u  Rusiji postoje farme mošusnog govečeta iz kojih se mošus uzima, bez ubijanja životinje), kao i iz 2500 sintetičkih primarnih materija. Danas se, srećom po životinje, u proizvodnji parfema najviše koriste sintetički izvori esencije, što takođe znači manje alergija na proizvod, veću hemijsku stabilnost, duži rok trajanja i nepromenljivost mirisne note sve do poslednje kapljice parfema iz boce.



Prvi među najboljima
Prvi parfem koji je od svoje mirisne note napravio hit. "Kraljica parfema" bila je čuvena fregranca Chanel No.5, koju je kreirao Ernest Bo 1920. godine za gospođicu Koko Šanel. On je bio prvi koji je koristio alfatske aldehide, koji su prizvodili miris polja severne Evrope, mesta koje je otkrio tokom svog putovanja.



 
Olfaktivne porodice 
Svaki parfem pripada, po svom sastavu, jednoj od olfaktivnih grupa:
- hesperidati/agrumati (po boginji Hesperidi, zaštitnici agruma);
 - floriti (grupa cvetnih parfema, kojoj pripada najveći broj fragranci);
- šipr (kojoj pripadaju fragrance sastavljene od bergamota, hrasta i pačulija);
- "drvena" grupa (sandalovina, kedar i vetiverija);
- orijentalna grupa/jantar. 
 

Parfem-simbol među hesperidatima je Acqua di Giò od Đorđo Armanija, koji je i dan danas, posle 15 godina od svoje kreacije, najprodavaniji parfem za muškarce na svetu. Tajna tako dugog trajanja na tržištu jeste u u noti Hedione, nota kristala soli, koja daje parfemu prepoznatljivi miris mora i koje žene obožavaju toliko da se morao pod hitno napraviti i parfem za žene u sličnoj mirisnoj noti.
 





Različite koncentracije
Koja je razlika između eau de parfum (parfemske vode) i eau de toilette(toaletne vode)? Razlika je u koncentraciji upotrebljenih esencija, pomešanih sa alkoholom i destilovanom vodom. 
Eau de cologne (kolonjska voda): od 2% do 5% esencijalnih ulja;
Eau de toilette (toaletna voda): od 8% do 12%;
Eau de parfum (parfemska voda): od 12% do 20%; 
Extraite(ekstrakt): od 20% do 40%.

Olfaktivna(mirisna) memorija 
Da li ste znali da se naša mirisna memorija fiksira u prvih 20 godina života? U tom vremenskom periodu mi memoriziramo 20 hiljada raznih mirisa, pa ako se u jednom momentu orijentišemo prema jednoj te istoj fragranci parfema, to je zbog toga što nas uz nju vezuju konkretna sećanja. Time se objašnjava veliki uspeh parfema  mirisne note "gourmand" kao što je "FlowerBomb" od  Viktor & Rolf. Razlog je u noti vanilina i meringe kolača koji se jako sviđaju amerikancima, jer ih podseća na tradicionalnu pitu sa jabukama, nacionalnu poslasticu.

Нема коментара:

Zakon privlacenja-kljuc
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...