11.12.10.

HRANOM PROTIV HLADNOĆE

Kako bismo pobedili zimu, naš saveznik u toj borbi bi trebala biti ishrana. Otkrij koja hrana ti pruža adekvatnu pomoć. 

Drastičan pad temperature ove sezone zahteva od tvog tela veću potrošnju energije radi termoregolacije. Dakle, šta uraditi kada se hladnoća povećava i počinje da se sve više oseti? Prvo pravilo je naravno pokriti se i toplo se obući. Ali to nekad nije dovoljno. Potrebno je prilagoditi ishranu uslovima, tako da zajedno pobedite hladnoću.

Ugljeni hidrati
U ishranu tokom zime dobro je uneti takozvane dinamogene ili izvore snage. Radi se o složenim ugljenim hidratima, potrebnim za toplotu i energiju. Ali oprez, to ne znači da treba da se prejedamo testa i lazanje. Ugljeni hidrati koji se preporučuju su mahunarke, pirinač, ječam i raž.

Integralne žitarice
Savršeni distributeri energije ka mozgu i ostatku organizma. Bogate kalijumom i magnezijumom, pomažu nam da lako prevaziđemo slabost i umor. Osim integralnih žitarica, pasulj i orasi daruju nam dugotrajnu energiju
 
Vitamini 
Da bismo upotpunili režim ishrane tokom prvih hladnoća, osim potrebnih belančevina (20-30% dnevno), neophodni su i vitamini B grupe, koji aktiviraju vitalne enzime. Dakle, dobro je došao pivski kvasac, zeleno povrće, narandže, losos, klice žita, jaja, banane, šargarepe, sardine, sočivo, šunka i mlečni proizvodi-sve su ovo izvori različitih vrsta B vitamina. 

Lecitin 
Da bi se pojačao imunitet protiv viralne infekcije, odlično rešenje je lecitin bogat fosforom. Nalazimo ga u mahunarkama, žumancetu, džigerici, soji i u koštunjavim plodovima.

 

Нема коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...